Home | Crisisondersteuning | Herkenbare crisissituaties?
Herkenbare crisissituaties?
Heb jij als zorgverlener regelmatig te maken met onderstaande crisissituaties? Dan kan Bloemink Crisisondersteuning dé oplossing zijn!
Wanneer je werkt in een zorginstelling, kun je regelmatig te maken krijgen met crisissituaties. Bij Bloemink Crisisondersteuning begrijpen we dat deze crisissituaties complex en onvoorspelbaar kunnen zijn, zeker als deze uit de hand dreigen te lopen. Daarom bieden wij een breed scala aan ondersteunende diensten om zowel de veiligheid van patiënten als zorgverleners te garanderen.
Waar wij voor staan
- Onopvallend betrokken
- Oog voor zorg
- 24/7 bereikbaar
- Transparant
Veilig vervoer van A naar B
Één van de belangrijkste onderdelen van crisisondersteuning is het vervoeren van patiënten, en het bewaken van de veiligheid van patiënt en zorgverlener. Bloemink Crisisondersteuning wordt regelmatig ingeschakeld voor onderstaande situaties:
- Een patiënt intern of extern overplaatsen naar een andere afdeling of kliniek.
- Een patiënt vervoeren vanuit diens huis of verblijfplaats naar een kliniek.
- Een patiënt vervoeren vanaf een politiebureau of cellencomplex naar een kliniek, wanneer deze is aangehouden of teruggevonden na bijvoorbeeld een (onbegeleid) verlof.
- Een patiënt vervoeren en/of begeleiden van en naar een ziekenhuisbezoek, rechtszaak, het aanvragen van ID’s/paspoorten, of een (laatste) familiebezoek.
- Een patiënt terug vervoeren naar het land waar deze staat ingeschreven, voor (verplichte) opname.
Hierbij is het onze taak om de patiënt veilig en comfortabel van A naar B te brengen. Dit doen wij op een rustige manier. Zo stellen we de mens achter de patiënt centraal, en creëren we veiligheid en vertrouwen tijdens het vervoer.
Meer dan vervoer: toezicht, preventie en de-escalatie
Bloemink Crisisondersteuning gaat verder dan alleen vervoer. We worden ook regelmatig ingezet voor ondersteuning in andere (verwachtte) crisissituaties, zoals:
- Zorgverleners ondersteunen bij escalaties binnen een kliniek. Wanneer een patiënt agressief gedrag vertoont, werken we samen met zorgverleners om de situatie te de-escaleren.
- Zorgverleners ondersteuning bieden bij het toedienen van (nood)medicatie aan een patiënt in bijvoorbeeld een Extra Beveiligde Kamer (EBK) of Separeer.
- Een afdeling begeleiding bieden bij het opnemen van een patiënt in een Extra Beveiligde Kamer (EBK). Van eerste opvang tot plaatsing, inclusief visitatie en/of fouillering.
- Een afdeling begeleiding bieden bij personele onderbezetting. Bijvoorbeeld toezicht houden op de afdeling en ondersteunen met niet zorg-gerelateerde zaken.
- Cameratoezicht houden of (live)beelden uitkijken bij opname in een Extra Beveiligde Kamer (EBK).
- Zorgverleners ondersteuning bieden bij situaties waarin mogelijk escalatie wordt verwacht, zoals slechtnieuwsgesprekken, sanctiegesprekken, uitplaatsing of het aanzeggen van verplichte opname.
Hoewel crisisondersteuning elke dag anders is, blijft bij Bloemink één ding onveranderd: wij zijn altijd toegewijd om de best mogelijke ondersteuning en zorg te bieden! Ben je benieuwd naar ons team van crisisondersteuners? Lees dan eens wat collega’s Yme en Roy vertellen over hun uitdagende werk in de crisisondersteuning.
Herkenbaar? Neem Contact op!
Heb jij tijdens jouw werkzaamheden ook regelmatig te maken met bovenstaande situaties, en ben je nieuwsgierig hoe Bloemink Crisisondersteuning jou en je team hierbij kan helpen? Laat het ons weten en we nemen contact met je op!